Yurt dışı fuarları; ticaret ile alakalı
olarak pazarlama, satın alma, geliştirme ya da iki taraf arasında ticari
ilişkilerin gelişmesi için düzenlenir. Bu tanıtım organizasyonları belli bir
takvime bağlı olarak belirlenen yerde gerçekleşir. Bunun yanında fuarlar alıcılar
ile satıcıları bir araya getirmesi sebebi ile iletişimin daha kuvvetli olmasını
da sağlar.
Bu organizasyonlar belli
sürelerde gerçekleştirilir. Fuarlar sayesinde tüketicilerin bilinçlenmesi
mümkün olur. İlgi duyduğu ürün ya da hizmeti tanıma şansı yakalar. Bunun
yanında şirketlerin de daha hızlı bir şekilde gelişmesine olanak sağlarken
sektörel konulara öncülük yapmasına da yardımcı olur.
Fuar kurulan alanlarda büyük bir ticari hareketlilik meydana gelir. Turizm sektörü de bu durumdan olumlu etkilenir. Örnek vermek gerekirse fuar kurulan alanlara yakın otellerde o süre içerisinde boş oda bulmak imkansızdır.
Yurt dışı fuar turları yurtdışında yaşayacağınız yabancılıktan ötürü kaynaklanacak bir çok sorunları yaşamamanız için katılmanız elzemdir. Seyahatinizin başından sonuna kadar ihtiyacınız olacak ama kendiniz yapmanız halinde hem maddi hem de zaman bakımından size sıkıntı yaşatacak tüm argümanları Admin Tour Turizm aracılığıyla katılacağınız yurt dışı fuar turu organizasyonu yerine getirir. Size sadece yurt dışı fuar organizasyonunda firmalarla görüşmeler ve iş bağlantılarını sağlamak kalır.
Fuar Turu Nasıl Yapılır?
Fuarlar genellikle belli bir
tarih ve zaman aralığında gerçekleştirilen organizasyonlardır. Bu etkinlikler
ticari geliştirme amacı taşır. Ulusal ya da uluslararası boyutlarda ürünlerin
veya hizmetlerin tanıtıldığı etkinliklerdir. Bunun yanında fuarlar üreticiler,
tüketiciler, yan sanayi kuruluşları tarafından ziyaret edilir. Bu etkinlikler
Pazar hacminin büyümesine katkı sağlayan tanıtım organizasyonlarıdır.
Fuarların farklı türleri bulunur.
Yatay fuarlarda yarı mamul, mamul, endüstri, tarım ürünleri tarzında ürünler
sergilenir. Bu fuarlar tüm sektörleri kapsar. Dikey fuarlar; yalnızca bir
tüketici grubuna yönelik gerçekleştirilen organizasyonlardır. Burada tek bir
sektör söz konusudur. Dikey fuarlar; büyük ve küçük dikey fuarlar olmak üzere
ikiye ayrılır.
Büyük dikey fuarlar; genellikle
iş adamlarının katıldığı etkinliklerdir. Küçük dikey fuarlar ise
perakendecilere yönelik gerçekleştirilen etkinliklerdir. Tüketici fuarlarında
tüketim malları tanıtılır. Bu fuar türü ulusal boyutta gerçekleşir. Entegre
fuarlarda tekne, bilgisayar gibi yalnızca bir ürün kategorisinde yer alan
ürünler sergilenir.
Solo fuarlar; bir ülkenin farklı
bir ülkede uygulamaya koymuş olduğu ürünlerini tek başına sergilediği
fuarlardır. Uluslararası fuarlarda birden fazla ülke katılımı ile ülkelerin
markalarının ve sektör ile ilgili ürünlerinin sergilendiği fuarlardır.
Yurtiçi Fuar Turları Gerekli Mi?
Yurtiçi fuar turları sayesinde
bayiler ve dağıtıcılar gibi kişiler ile bağlantı kurulması mümkün olur.
Yurtdışından gelen ziyaretçiler ile bağlantı kurmak da daha kolay olacaktır.
Yurtiçi fuarlar; pazarın daha yakından tanınmasına olanak sağlar. Ürünlerde ne gibi
özellikler aranıyor, dağıtım kanalları nelerdir gibi konular ile bilgi edinme
avantajı sunar.
Bu fuarlar sayesinde şirketler
rakiplerini yakından tanıma fırsatı bulur. Bunun yanında satış stratejileri ile
ilgili olarak bilgi alınması da son derece kolay olur.
Yurtdışı Fuar Turlarının Avantajları Nelerdir?
Her yıl çeşitli ülkelerde farklı
sektörler ile ilgili olarak fuarlar düzenlenir. Üretim yapan firmalar için bu
fuarlara katılması son derece önemlidir. Bu sayede yeni ürünlerin nasıl
tepkiler aldığı ile ilgili bilgi sahibi olunması mümkün olur.
Yeni markalar ile sektörde
halihazırda bulunan markaların tanınırlığının artması açısından fuarlar son
derece önemlidir. Yapılan fuar organizasyonları sayesinde fuar ziyaretçilerini
etkilemek oldukça kolaydır. Bunun yanında fuar haberleri sürekli olarak medyada
kendine yer bulur. Bu durum markaların imajını olumlu bir şekilde
etkilemektedir. Yurtdışı fuarlar sayesinde firmalar hedef kitlelerine tek
seferde ulaşma şansı elde ederler.
Fuarlar sayesinde mevcut müşterilerin yanı sıra potansiyel müşterilere ulaşmak da son derece kolay olur. İthalat ve ihracat ile ilgilenen şirketler için uluslararası fuarlar son derece önemlidir. Sektörel gelişmelerin yakından takibinin sağlanması amacı ile de yurtdışı fuarları avantajlıdır. Bu fuarlar sayesinde mevcut müşteriler ile iş bağlarını daha da güçlendirmek mümkün olur. Şirketlerin yeni çıkardığı ürün ve hizmetlerin uluslararası pazara tanıtılması amacı ile de yurtdışı fuarlar oldukça avantajlıdır.